vineri, ianuarie 16, 2009

Autointerviu

Sedeam pe doua perne imense, una alba si una roz, mancam baclava si trageam insetate din narghileaua de trandafir, eu si constiinta mea.

1. Filmul preferat?
Nu exista un film preferat, ci o lista lunga cu un sfarsit ce cade tot mai mult, uneori mai rapid, alteori mai lent. E o lista a haosului in care ierarhia ar fi absurda. Nu pot si nu vreau sa compar si sa tai.
Provence cu aerul incarcat de ciorchini din "A Good Year" si cuvintele rostite usor intre cei doi:
"Pardonne mes lèvres. Elles trouvent la joie dans les endrois les plus inhabituels."
Povestea clasica a "Moulin Rouge"-lui care sare de la cancan la tango cu un singur cuvant ce inglobeaza intregul aer al Parisului: Satine. "The greatest thing you'll ever learn is to love and to be loved".
"Seven"
, filmul care mi-a deschis gustul pentru Divina Comendie a lui Dante. "Because he's John Doe by choice."

Si m-am simtit din nou copil, macar doar pentru doua ore cat a durat "What a Girl Wants", vorbind prea mult si vrand sa devin o printesa cu o diadema in par, nas mic si o rochie cu corset. "Why are you trying so hard to fit in when you're born to stand out?"
Tangoul din "Scent of a Woman", ritmul din "Step Up", oooh si desigur "Save the Last Dance", primul film axat pe dans din scurta mea existenta de cinefil, atitudinea din Chicago -pentru cei care au auzit fete tipand prin culise sau pe Muresenilor:
"And who in case she doesn't hang
Can say she started with a bang?
Roxie Hart!"

etc etc. e Tarziu si avem vorba lunga inainte

2. Mancarea preaferata?
Povesti, parfumuri si arome.

3. Ce te fascineaza?
Tot ce apartine lumii asteia totusi mica, bun sau rau, egal, ma fascineaza oricum- sunt un copil, am recunoscut-o si o recunosc in continuare, sunt o egoista care vrea sa fure totul si sa-l incuie intr-o cutiuta pe care s-o deschida din cand in cand ca sa admire universul. Mica Pandora...

4. Muzica preferata?
Cantata in jurul meu sa fie, sa vibreze caldura umana si nu metalul static, sa se auda in fundal sunetul placii vechi de patefon.

5. Urasti?
Mediocritatea. Bun sau rau, prost sau geniu, urat sau frumos, gratios sau greoi, esti cineva. Degeaba as fi la mijloc, la ce bun? Nu sunt nici buna nici rea, nici proasta nici genie- sunt inca o pereche de ochi ce trec neobservati.

6. Vrei sa traiesti pana la varsta de?
40. 50. 60. Egal. Tanara sa fiu.

7.Unde?
In Provence, cu un trup aproape, o carte, un creion si un caiet pe o masa, soarele deasupra-mi si pasteluri in maini, pe bluza si pe fata.

8.Frumoasa viata, dar moartea cum vrei s-o gasesti?
Dansand, cu o romanta cantand de pe o placa veche si doi ochi prinvindu-i pe ai mei, o mana retinandu-mi talia . Da-mi asta si-ti zic saru' mana si plec zambind.

9.Cati bani vrei?
Mai multi decat am nevoie, sa pot sa-mi satisfac toate micile placeri de femeie si la sfarsitul zilei sa mai am si bani de un tiramisu. Sa fiu frumoasa dom'le si fericita gustand din ciocolata belgiana. Fite, stiu, dar daca tot ai intrebat, iti zambesc frumos si spun pardon pentru superficialitate. Next.

10. Razi cu lacrimi?
Dintotdeauna. Motivul? Foarte simplu: propria-mi prostie copilareasca.

11. Cele mai luminate capete ale secolului?
Cele pe care se ridica ocazional o spranceana.

12. Trei carti pe care le-ai lua cu tine pe insula?
Una neinceputa, una de tarot si una goala.

13. Altceva?
O cafea cu menta va rog. O caut de prea multi ani...

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu