duminică, aprilie 26, 2009

Ziua Pamantului sau ora de economie

Stiati ca (sau ce nu stiam eu si n-am aflat nici pana azi)...

"Putem produce orice, mai putin pamant si apa."
Chiar orice? Putem produce deci dragoste... Putem sa ne reproducem, sa producem genii si rebuturi. Frumusete, oameni, arta.

"Suntem dependenti in totalitate de el (Pamantul) si de faptul ca se invarte. (Descrie in aer rotatia planetelor sub forma unor cercuri imperfecte, rapide). Toate se invart asa. De ce nu se invart asa, stimati telespectatori? (Schimba traiectori cercurilor. Liniste cateva secunde.) Nici asta nu stim de ce."
Daca am sti totul ar fi tare plictisitoare cele 16 ore de constienta zilnica. Nici n-am avea unde sa depozitam toata informatia. Imagineaza-ti un pitic mergand pe strada, analizand in acelasi timp gradul de toxicitate al aerului si viteza de curgere a sangelui prin arterele vecinului. Cafeaua fierbinte cu menta, cine ar mai avea timp sau neroni liberi ca s-o adulmece? Aveti dreptate, nu stiu de ce Pamantul se invarte asa, dar imi savurez nestiinta in fata unei cani fierbinti si a povestii. Om comun, dar fericit.

"Originea este comuna." Ba pardon, va contrazic aici. Candva m-am tras si eu din intuneric, dar o zana blonda, pe tocuri inalte si putin sarcastica mi-e mama, nu uterul ei. Originea mea? O poveste, un parfum si o cafea deocamdata.

"Diversitatea de care nu trebuie sa incetati sa va minunati. O data pe an cand e ziua lui sa va minunati." Ne minunam, ne minunam de toti si toate. O zi din 365, ocazional 366, e a mea. Si a Ancai. Si a lui Mita. Si a lui Grigore Antipa. Suntem diferiti si poate, doar poate, de aceea avem voie sa impartim aceeasi zi.

"Minimizarea efectelor negative. E bine sa gandim." E bine, e necesar, ajuta. Minimizare, extinctie n-ar mai insemna uman.

"Inauntru... magma. Dumnezeu stie ce-i aia- ceva fierbinteala, atat stim noi." Suntem jucarii stricate de zei plictisiti. Scartaim, ne rupem sforile si intr-un final cadem. Zeii lasa cortina sa cada. Urmatorul spectacol.

"Nu inteleg nimic, dar ma minunez."

Q.E.D

Multumiri onarabilei doamne Otet de la un Muppet cu margele de plaja

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu