miercuri, ianuarie 27, 2010

***

"1 jacheta, 1 bluza, 1 pantalon, 1 dres, 1 chilot, 1 pereche de pantofi, 1 pereche de cercei, 1 ceas de mana. Eram complet goala, am spus.
1 agenda cu adrese, 1 floare de tei presata, 1 trifoi presat, 1 pix, 1 batista, 1 rimel, 1 ruj, 1 pudra, 1 pieptene, 4 chei, 2 timbre postale, 5 bilete de tramvai.
1 geanta.
Totul era scris in rubrici pe o foaie de hartie. Numai pe mine nu m-a scris capitanul Piele pe hartie. O sa ma inchida. Atunci cand m-am prezentat aici, nu a scris pe nici o lista ca aveam 1 frunte, 2 ochi, 2 urechi, 1 nas, 2 buze, 1 gat. Stiu de la Edgar, Georg si Kurt, am spus, ca jos, in pivnita, exista celule pentru arest. Voiam sa-mi fac in gand lista corpului meu, opunandu-o listei lui. N-am ajuns decat pana la gat. Capitanul Piele va observa ca imi lipseste parul. Va intreba unde mi-e parul.
Imbracarea, spuse capitanul Piele.
Aveam senzatia ca ma imbrac cu ce era scris pe foaie si ca foaia se golea dupa ce imi imbracam toate lucrurile. "

(Herta Müller - Animalul inimii, pagina 132)

0 comentarii:

Trimiteți un comentariu